Jan Dziędziora - wernisaż wystawy
>> czytaj więcej
Nagrodzone Dyplomy 2016
>> czytaj więcej
Zapraszamy do polubienia nas na facebooku:

Rekrutacja - Instytut Edukacji Artystycznej APS w Warszawie



oraz

Instytut Edukacji Artystycznej Aps



INSTYTUT / KADRA / DR MAGDALENA DURDA-DMITRUK
tytuł
<
1 / 1
>
>>

dr Magdalena Durda-Dmitruk – nauki humanistyczne, historyk sztuki, adiunkt w Katedrze Teorii i Historii Sztuki IEA; studia na kierunku historia sztuki na Wydziale Nauk Humanistycznych Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego (ukończone w 1996, specjalizacja z zakresu sztuki nowoczesnej). Absolwentka podyplomowych, międzynarodowych studiów z zarządzania kulturą (Mastere Specialise Europeen en Management des Entreprises Culturelles, organizowane przez Stowarzyszenie ECUME i Wyższą Szkołę Ekonomii i Zarządzania - ESC, Dijon; 1999/2000, Francja). W 2013 roku uzyskała stopień doktora nauk humanistycznych w dziedzinie historii sztuki w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk w Warszawie. Uczestniczka  International Visitor Leadership Program w USA (2006). Wyróżniona nagrodą Ambasadora USA za popularyzację sztuki amarykańskiej w Polsce (2007). Kuratorka, koordynatorka i organizatorka wielu przedsięwzięć popularyzujących sztukę współczesną i fotografię w Polsce i za granicą (m.in.: Litwa, Ukraina, Dania, Francja, Niemcy, USA, Włochy, Japonia, Mongolia, Islandia). Kuratorka Warszawskiego Festiwalu Fotografii Artystycznej (siedmiu edycji: 2005-2011, 2015), Warszawskiego Biennale Sztuki Mediów (trzech edycji: 2005, 2007, 2010), kurator i koordynator polskiej prezentacji podczas trwania Paris Photo 2010 w Paryżu (Między tradycją a nowoczesnością, Galerie Chatelet, Paryż); koordynatorka Międzynarodowego Seminarium Sztuki Mediów (Warszawa, Instytut Sztuki Mediów ASP, 21-22 XI, 2006, z uczestnictwem krytyków sztuki m.in. z: MoMA, Nowy Jork; MoMA, Moskwa; Tate Gallery, Londyn; Mori Museum, Tokio). Kuratorka galerii sztuki (m.in. w latach 2006-2009 - Salonu Sztuki 49 w Warszawie). W latach 2000-2006 kierowała Biurem Wystaw OW ZPAP czuwając nad organizacją ekspozycji w Galerii DAP i Lufcik w Warszawie. Koordynatorka projektów w ramach Warszawskiej Kampanii Artystycznej – prezentacji polskiej sztuki współczesnej za granicą: Warszawa w Wilnie, Wilno w Warszawie, 2004, Warszawa w Kijowie, 2005, Warszawa w Ułan Bator, Ułan Bator w Warszawie, 2005, Warszawa w Berlinie, 2006, Warszawa w Sofii, 2006. Udział w sympozjach, międzynarodowych i krajowych imprezach naukowych: Contemporary Polish Photography – chosen trends and personalities in context of WFFA; sympozjum Photography and History (2011), Academy of Fine Arts and Design [VSVU], Bratysława, Słowacja; Polish-American Workshops, Monastir Tunezja (2009); seminarium towarzyszące warsztatom: Augumented Reality in Polish Art Photography (2010); Polish Modern Photography, Canisius College, Buffalo, stan Nowy Jork, USA, (2009); Polski nokturnista międzywojnia - fotograf Antoni Anatol Węcławski (1891-1985), Stowarzyszenie Historyków Sztuki Oddział Warszawski, Warszawa (2013). Publikacje, artykuły w czasopismach (wybór): Kobiece metamorfozy międzywojnia w polskiej fotografii kreacyjnej lat 20. i 30. XX w., Warszawa 2013; Malarskie portrety miasta. 2. Ogólnopolski Konkurs Malarski im. Leona Wyczółkowskiego, „Artluk“, 2016, nr 1, Neoromantycy sztuki  lat 80. cz. 2: Jerzy Kalina, „Artluk“, 2014, nr 3-4, s. 32-39; Neoromantycy sztuki  lat 80. cz. 1: Andrzej Kalina, „Artluk“, 2014, nr 3-4, s. 28-31; Nokturny Antoniego Anatola Węcławskiego (1891-1985), „Dagerotyp“, 2013, nr 23, s. 31-54; Zmysłowa cielesność w polskim piktorializmie międzywojnia, „mediaart“ nr 3/2012; Cicha melancholia, „mediaart“ nr 2/2010; Weneckie kreacje, „Art&Business“, 7-9/2009. Teksty w pracach zbiorowych: Andrzej Dworakowski. Miejsce PL, Politechnika Białostocka, Białystok 2014; Modern Polish Photography. A Youth Medium II, Symposium and workshops, Conference Papers, Bratislava 2012; „Polska fotografia artystyczna dwudziestolecia międzywojennego. Zofia Chomętowska, Antoni Anatol Węcławski i prace z jego kolekcji: Jana Bułhaka, Mariana Dederki, Bolesława Gardulskiego, Klemensa Składanka“, Entre tradition et modernite, Warszawa 2011. Współredakcje prac zbiorowych: Warszawski Festiwal Fotografii Artystycznej 2015, wyd. OW ZPAF, Warszawa 2015; Delfina Krasicka. Życie i twórczość, wyd. Fundacja Artystyczna Delfiny Krasickiej, Warszawa 2015. Teksty w katalogach (wybór): Joanna Stasiak, Obrazy na jedwabiu, Warszawa 2014; Olga Wolniak, Oczy Wschodu, Warszawa 2015; Wiesław Bieńkuński, Peryferia grafiki, Warszawa 2015; Marek Sobczak, Egipt i poematy, Warszawa 2015; Dyplomy licencjackie i magisterskie, pracownia rzeźby prof. M. Zychowicza i dr G. Gwiazdy, Warszawa 2015; Agnieszka Kwiatkowska-Zwolan, Grafikon, Warszawa 2016. Projekty badawcze: 2015 – 2016 projekt badań własnych APS: "Polskie artystki w Paryżu końca XX i początku XXI wieku“. Zastępca redaktora naczelnego pisma artystycznego „mediaart“ (2007-2012). Autorka tekstów o sztuce, publikacji poświęconych zagadnieniom fotografii i  sztuki współczesnej. Od 2013 roku w IEA prowadzi ćwiczenia, wykłady, seminaria; kuratorka akademickiej galerii APS.