HASIOR EXPRESS

Wystawa - Galeria APS

>> czytaj więcej
Joanna Stasiak

Wymiary przestrzeni - pejzaże na jedwabiu - wystawa

>> czytaj więcej
Zapraszamy do polubienia nas na facebooku:

Rekrutacja - Instytut Edukacji Artystycznej APS w Warszawie



oraz

Instytut Edukacji Artystycznej Aps



DYPLOMY / DYPLOMY 2011 LICENCJACKIE / MARIKA MICHALSKA
tytuł
<
1 / 9
>
>>

Jakie emocje towarzyszą artyście w procesie tworzenia? Czy zastosowanie zabiegu deformacji jest sposobem na oddanie tych emocji? W końcu, czy odbiorca jest w stanie, choć po części odczytać i zrozumieć je poprawnie? W swojej pracy poszukuję odpowiedzi na te pytania. Jej pierwsza część jest dokładną analizą samego znaczenia słów: emocja oraz deformacja. Następnie, praca ta staje się próbą odnalezienia przykładów, w których zastosowanie deformacji jest zabiegiem celowym, jak i niecelowym. Epoka Paleolitu, sztuka land-artu czy kubizmu, odwołanie do twórczości Witkacego i Messershmidta to jedne z przykładów, w których doszukuję się zniekształcenia. Artyści tacy jak Munch, Bacon, Szapocznikow i Myjak, są już przykładami działalności twórczej, w której deformacja jest sposobem przekazania emocji takich jak: ból, rozpacz i strach. To właśnie te emocje, w pracach wspomnianych artystów, chociaż wyrażone są w różny ze względu na dobór środków plastycznych sposób, łączy siła deformacji form i motywów. Dzięki destrukcji, emocje są na tyle silne, że nie pozostawiają odbiorcy wątpliwości o jaki ich rodzaj dokładnie chodzi. Dla mnie ludzka głowa, to miejsce na którym w tak widoczny sposób ukazywane są emocje oraz uczucia, które znajdują ujście dzięki twarzy. Części głowy, która jest najbardziej indywidualnym fragmentem ludzkiego ciała, świadczącym o naszej tożsamości. Jest także źródłem z którego wypływają emocje. Właśnie dlatego stała się ona moim dominującym i najważniejszym motywem części praktycznej, czyli cyklu prac rzeźbiarskich. Zastosowana w nim deformacja jest zabiegiem, który ma za zadanie podkreślić emocje towarzyszące mi podczas tworzenia tych prac.